Richtlijnen RIVM

Richtlijnen van overheid en RIVM.

Dat betekent dat:

·       je thuis blijft wanneer je  de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt of hebt gehad: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.

·       je thuis blijft als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen in het huishouden 24 uur geen klachten meer heeft gehad, mag je weer sporten en naar buiten.

·       je thuis blijft als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot veertien dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot veertien dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog klachten had (volg hierin het advies van de GGD).

·       als je positief getest bent (vastgesteld met een laboratoriumtest) op het nieuwe coronavirus, je minimaal 7 dagen thuis blijft na de uitslag van de test.

·       je thuis blijft zolang je in thuisisolatie bent omdat je direct contact hebt gehad met iemand bij wie het nieuwe coronavirus is vastgesteld.

·       je direct naar huis gaat wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.

·       je vóór en na de sportactiviteit 1,5 meter (twee armlengtes) afstand houdt van ieder andere persoon buiten jouw huishouden, met uitzondering van kinderen en jeugd tot 18 jaar.

·       je hoest en nies in je elleboog en gebruik maakt van papieren zakdoekjes.

·       je het aanraken van je gezicht vermijdt en geen handen schudt.

Het bestuur adviseert om géén gebruik te maken van de kleedkamers en douches in de sporthal.

Formeel is dit wel toegestaan, maar logistiek is het ondoenlijk om ervoor te zorgen dat iedereen dan 1,5m afstand houdt tot elkaar.

Kleed je zoveel mogelijk al thuis om en ga na afloop thuis douchen als je dat wilt.

Na het sporten kunnen we wel van de kantine gebruik maken, mits we de “1,5m regel” in acht nemen. Het is nog onzeker of er in de kantine bier en/of snacks verkrijgbaar zullen zijn.

Van de afdeling Sportzaken van de gemeente Westerkwartier kregen we het bijgevoegde document toegestuurd met regels en maatregelen voor sport per 1 juli 2020. Je kunt het desgewenst doorlezen.

De hyperlink in het document werkt niet. Desgewenst kun je de volgende  hyperlinks gebruiken:

Ondanks deze lijst aan regels waar we ons aan moeten houden om het Coronavirus zoveel als mogelijk in te bannen, hopen we natuurlijk dat we weer met enthousiasme kunnen beginnen aan het nieuwe badmintonseizoen!

Hopelijk zien we elkaar volgende week woensdag!

Namens het bestuur,

met vriendelijke groeten,